Touch and let go. - Reisverslag uit Delhi, India van Anne Marsman - WaarBenJij.nu Touch and let go. - Reisverslag uit Delhi, India van Anne Marsman - WaarBenJij.nu

Touch and let go.

Blijf op de hoogte en volg Anne

02 Augustus 2012 | India, Delhi

Goed, met het leven weet je het uiteindelijk nooit, en dus kan je ook niet verwachten dat dingen gaan zoals jij denk dat ze moeten gaan. Wat ik daarmee vooral wil zeggen is dit: ik zit al uren tamelijk vast in Delhi. En met vast bedoel ik ook vast, want ik kan niet echt veel kanten op. Vanochtend kwam ik hier aan, om een aantal uur later door te reizen naar Dharamsala. Die vlucht werd op het laatste moment gecanceled wegens zeer slechte weersomstandigheden. We moesten onze bagage weer ophalen en vervolgens een poging doen tot omboeken of geld terug krijgen. Aan die poging tot omboeken werd nog toegevoegd dat er morgen waarschijnlijk ook geen vluchten gaan, en wellicht voorlopig helemaal niet. Niet zo'n goede optie dus, tenzij je jezelf een ultieme geluksvogel acht. Een enorme rij ontstond voor de infobalie en daar maakte ik de fout om eerst maar naar Air India te lopen (de maatschappij waarmee ik naar huis vlieg volgende week), om hen te vragen of ik mijn ticket om kan boeken en eerder naar huis kan. Ik liep de bagagehal uit, en daar was het ongeveer gedaan met mijn opties. In India kom je namelijk geen luchthaven in zonder geldig ticket (en dat heb ik niet meer) en je kan nog zo lief kijken, aan uitzonderingen doen ze niet. Ik kon alleen nog naar de infobalie van Air India, en die hebben me ongeveer van alle mogelijke kastjes naar de muur gestuurd. "Bel dit nummer", "Nee, bel dat nummer", "U moet naar het koofdkantoor in Delhi", "Sorry, we kunnen niks voor u doen". Lastig, zeg maar. Natuurlijk was ook de batterij van mijn ene telefoon leeg (ik heb er twee), en van de ander heel snel het beltegoed toen ik een of andere hulplijnvogel mijn probleem uit probeerde te leggen. En daar sta je dan. Telefoon leeg, laptop leeg, niemand die me schijnbaar kan helpen of weet wat ik moet doen.
Hoewel ik eigenlijk al vaak het liefst een potje wilde gaan zitten huilen, is dat tot op heden nog niet gebeurd. Momenteel ben ik weer vrij relaxed en heb ik me over gegeven aan het feit dat de situatie momenteel knap vervelend is, ik niet heel veel meer kan doen dan wat ik nu probeer, en er toch maar op vertrouw dat ik op de een of andere manier wel weer thuis kom. Na een heleboel nutteloze pogingen bij/voor/naast de infobalie van Air India, heeft het hoofd dat toevallig in de buurt was me het kantoor in gelaten en me een computer aangeboden. Sindsdien probeer ik met mijn flightoperator in Duitsland via de mail een oplossing te zoeken, wat gezien mijn toch niet heel perfecte Duits en hun niet heel perfecte Engels, ook niet zo makkelijk gaat. Ze schijnen inmiddels met maatschappijen in contact te zjin die mij eventueel naar huis kan vliegen, en ik wacht geduldig op antwoord.

Wordt vervolgd!

P.S. Schietgebedjes welkom!

  • 02 Augustus 2012 - 14:41

    Laura:

    anne, hoe dan ook: het komt goed! of je nou vandaag, morgen of volgende week naar Holland vliegt, geef de moed niet op, en uiteindelijk zal je als je al lang en breed terug bent met een glimlach aan de situatie terug denken ;) kus van ons allen uit regenachtig Hoofddorp!

  • 02 Augustus 2012 - 15:29

    Katjang Pedis:

    Hoor net dat je vannacht terug kan vliegen!! Jammer van Tushita...... Je paps zit al in de auto naar Aken om je te halen!! Xxxx

  • 02 Augustus 2012 - 15:29

    Katjang Pedis:

    Hoor net dat je vannacht terug kan vliegen!! Jammer van Tushita...... Je paps zit al in de auto naar Aken om je te halen!! Xxxx

  • 02 Augustus 2012 - 15:35

    Myrthe:


    Wat een snert situatie. Wij moesten 8 uur op Delhi wachten dat vond ik al geen pretje, maar dit is helemaal klote. We leven heel erg met je (heb net aan mijn mams je verhaal voorgelezen) en namens ons heel veel sterkte. Hoop je snel te zien als je weer terug bent!!!!
    Dikke dikke knuffel!
    Myrt

  • 02 Augustus 2012 - 17:58

    I.M.:

    aiaiai petite, da's wel heel vervelend en verdomde jammer dat je nu niet naar je thuis in India kunt. gelukkig hoef je nu niet nog dagen rond te zwerven. da's dan wel weer fijn. goeie reis en hou je haaks en kijk goed uit. en tot snel ook weer!
    aai over het bolletje

  • 02 Augustus 2012 - 19:24

    Rob, Tanya En Lisa:

    Hoi Anne,
    Wat een belevenissen allemaal ! Wij hopen dat je spoedig weer voet op de hollandse bodem kunt zetten !
    Goeie reis en tot gauw ! Dikke X van ons !

  • 02 Augustus 2012 - 19:33

    Yommie:

    pffff leve electriciteit computers vliegtuigen mobielen en de vooruitgang.
    positief is je komt naar huis. je paps kan niet wachten. je mams ook niet dus.
    maar waar zijn al die handy's die je nodig hebt als je ze nodig hebt.
    zal ik je zeggen. die zorgen ervoor dat je gewoon naar huis nederland komt. gewoon zols het hoort.
    karma voorzienigheid zo werkt het n zo is het en zo voelt het.
    het klokje tikt thuis zo tikt het mooi nergens.
    doe vorsig en be safe. xxxxxxxx

  • 02 Augustus 2012 - 22:16

    Roos:

    owhhhh das nogal boel vervelend op zn zachts gezegd...hoop dat t snel goedkomt! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 10 Nov. 2008
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 53740

Voorgaande reizen:

01 September 2010 - 01 September 2015

Maastricht

07 Juli 2012 - 07 Augustus 2012

Orientation to the Indian health system

08 Juni 2009 - 19 Oktober 2009

Dechen Chöling

23 Maart 2009 - 23 April 2009

Dharamsala deel II

11 November 2008 - 11 December 2008

Dharamsala deel I

Landen bezocht: