Touch and let go - Reisverslag uit Limoges, Frankrijk van Anne Marsman - WaarBenJij.nu Touch and let go - Reisverslag uit Limoges, Frankrijk van Anne Marsman - WaarBenJij.nu

Touch and let go

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

28 Juni 2009 | Frankrijk, Limoges

Wat ik al geschreven had, maar nog niet gepost en op toepassing van de afgelopen week:

Als ik mijn dag, of eigenlijk ochtend heb, sta ik rond een uur of kwart voor zeven gewapend met een kan koffie en drie bekers, voor hun tent. Als zij hun ochtend hebben en ik vooral de mijne niet, dan zij rond achten voor de mijne. Dat is eigenlijk ook wel wat waard. Want wie wordt er hier nou uiteindelijk nog door zijn of haar moeder(s) met thee uit de tent gelokt? Precies.
We beginnen dus met koffie en daarna verzamelen we moed om aan te kleden en de tent uit te gaan. Moed omdat het ’s ochtends koud is, vooral. We ontbijten met verse yoghurt of warm brood en daarna doen we elk ons eigen ding. Ik ga koken of zitten met de staff en zij hun programma in. En dan moet ik altijd stiekem lachen, als ik die twee tussen de rest van het zooitje zie staan, en dat ze dan zo leuk en gezellig mee doen.
Daarna zien we elkaar eigenlijk ’s avonds pas weer bij het eten, want ze zijn de hele dag druk bezig. Hoewel mama nog wel eens de keuken in wil komen sneaken om me te knijpen, of hier en daar gewoon stiekem opduikt. Geweldig, wel. Het is zo leuk om haar en As hier te hebben en ze horen er eigenlijk ook al helemaal bij. Dapper wel, als je het mij vraagt, en dapper is ook wat de meeste ze hier noemen.
’s Avonds evalueren we dan de dag. Lachen om elkaar en iedereen en bedenken dat het leven best grappig is. En dan ga ik richting mijn eigen tent, kletsen zij nog een uurtje (of twee?) na en doen we de volgende dag weer precies hetzelfde. Ongeveer.

Maar inmiddels zijn ze alweer vertrokken, richting thuis, naar huis. Vanochtend nog even bij ze gelegen, de auto ingeladen, ontbeten, van iedereen afscheid genomen en weer op pad gegaan. Tijd gaat snel.
Gisteravond eindigde hun programma en we sloten het met bijna 40 man af met een fijn diner en een hoop voordrachten. Het was een mooie avond en vooral heel fantastisch om die met mama en As te kunnen beleven.
Hoewel het altijd een beetje sneu is om afscheid te moeten nemen en mijn hart daar nooit zo heel erg van geniet, kijk ik met een grote glimlach en veel geluk op die twee terug. Werkelijk fantastisch om ze hier gehad te hebben, ze rond te zien lopen, ze na te zien (en horen) denken, ze mee te zien doen. En vooral ook heel fantastisch om een stukje van mijn leven met ze gedeeld te kunnen hebben, want dat is uiteindelijk waar het om gaat. Het was meer dan zeer fijn en goed en leuk en mooi :)

29 juli zie ik mijn pinda gelukkig weer, met papa én Joost in Parijs. Ontmoeten we elkaar op de helft, zeg maar. Kijk er erg naar uit om ze weer even te zien. We blijven daar drie dagen en dan ben ik de 31e 's avonds laat weer terug. En vanaf 1 augustus wordt het vervolgens een maand lang knallen, met meer dan 300 mensen op het land.
Maar dat is voor de toekomst, nu nog maar even genieten van vandaag.
En als ik dan soms omkijk, is het net alsof ze er nog zijn.








  • 28 Juni 2009 - 08:19

    Tante Car:

    ha die anne,
    wat lees ik nou komt henkepenk richting france??
    wat goed dat hij de gok gaat wagen!!!!
    we zagen hem gister bij oma en kon wel merken dat hij 'zijn vrouwen'om hem heen wel mist hoor!!
    maar voor jou wel weer iets om naar uit te kijken om straks lekker te gaan genieten in Paris
    met je dierbare.
    heerlijk dat je zo genoten hebt met je "pinda" en as.
    nou tot krabbels maar weer. en we blijven je volgen
    dikke knuffel van ons allemaal.x x x x

  • 29 Juni 2009 - 06:41

    Yommie/as:

    t is zo gek om geen bel, gong of, daar komt je sms w8 ff ...... ja .
    ik ben al weer met iets heel bijzonders bezig. Heb een zalige week gehad met zalig mediteren eten drinken slapen wat wil een mens nog meer. De reis terug was meditatief gezien van hoge kwaliteit. Breath in en vooral out als er weer een obstakel was genomen pffffffff. De tijger mag zo naar de dokter en ik ik ga weer genieten van alle meegemaakte dingen en vooral completatief zitten doen. NU!

  • 29 Juni 2009 - 15:39

    Anke:

    Hoi Anne,

    Ja, net zo als 'tante' Carla ook schrijft is het ontzettend leuk om je te volgen.
    Heerlijk dat Else heeft kunnen meemaken wat jou bezighoudt, zal voor jullie heel waardevol zijn geweest!
    Veel plezier nog in Parijs en op je stek in la douce France.

    Groetjes,

    Anke

  • 29 Juni 2009 - 21:23

    Saar:

    Oehooee Wie heeft er hier zijn P gehaald :D!

    Groetjes aan thomas als ie daar nog is,
    En nog veel plezier daar!

    Saar

  • 30 Juni 2009 - 09:47

    I.M.:

    fortis, brave, dapper, dat zijn ze zeker. mooi woord ook.

    "en als je omkijkt, zie je net nog iets wat niemand had gezien." zingt een gekrulde man. het is lang niet altijd niet zo goed om om te kijken. zeker niet als het fijn omkijken is. nog een mooie over melancholie: "het is een verraderlijk prettig gevoel, want je kan er in verdrinken, je kan heel lekker 'ooh wat is het mooi en zielig allemaal' maar dat is niet...weet je..echt goeie dingen zijn hard en schrijnend en doen een beetje pijn en melancholiek is heel warm en zacht dus daar moet je toch wel van wegblijven maar ja..."
    onder de noemer 'de aard van het beesje' zal ik maar zeggen.

    juist. dit was weer een les met Spiv en I.M.

    ik bedoel, als je omkijkt, kun je ook heel goed doen alsof het nu is en dan wordt het fantasie. en fantasie is ook echt. net als dromen. en dat hebben we allemaal nodig om interessant te blijven.

    hoera voor de creatieve geest.
    hoera voor de inspirerende geest.
    hoera voor de levende geest.

    een vuurwerk dus.

    alle liefs,

    I.M., kat uit de boom schrijvende waterroker

  • 30 Juni 2009 - 20:00

    Oma Marsman:

    lieve anne,heb net al je epistels doorgelezen fijn voor je dat het zo gezellig hebt gehad met je moeder en asen er wacht je dus nog een paar leuke dagen in Parijs.Ik ben benieuwd hoe de ervaeing van je moeder is geweest daar.Ik wens je nog een fijne tijd daar toe met veel liefs en een dikke kus van oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Limoges

Dechen Chöling

Recente Reisverslagen:

20 Oktober 2009

OM GATE, GATE

19 September 2009

Storm voor de stilte

08 September 2009

Een laatste dag.

06 September 2009

When summer ends

18 Augustus 2009

Het regent zonnestralen
Anne

Actief sinds 10 Nov. 2008
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 53699

Voorgaande reizen:

01 September 2010 - 01 September 2015

Maastricht

07 Juli 2012 - 07 Augustus 2012

Orientation to the Indian health system

08 Juni 2009 - 19 Oktober 2009

Dechen Chöling

23 Maart 2009 - 23 April 2009

Dharamsala deel II

11 November 2008 - 11 December 2008

Dharamsala deel I

Landen bezocht: