Unidentified Flying Objects - Reisverslag uit Limoges, Frankrijk van Anne Marsman - WaarBenJij.nu Unidentified Flying Objects - Reisverslag uit Limoges, Frankrijk van Anne Marsman - WaarBenJij.nu

Unidentified Flying Objects

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

11 Juni 2009 | Frankrijk, Limoges

Mijn tent zit er vol mee, zeg maar. Gister een halfuur gespendeerd aan UFO's de opening van mijn tent te wijzen (er zitten echt merkwaardige vliegers tussen) en toen ik eindelijk mijn slaapzak in wilde kruipen, zag ik een naaktslak richting mijn bed gaan (het had geregend). Slapen in een tent is in ieder geval niet saai en eigenlijk staat je maar een ding te doen om je verblijf zo prettig mogelijk te maken: vriendjes maken met al je naasten- en bovenburen en je realiseren dat zij ook alleen maar gelukkig willen zijn. Ik doe erg mijn best, zeg maar.

Anyways, ik ben er dus. Tegen zessen werd ik in de stromende regen van het station gepikt, kon ik na aankomst meteen door naar Barn Ah (een meditatiehal) voor de evening sitting (met iedereen) en na het avondeten de community meeting. Over jumping right in gesproken.
Het was erg leuk om iedereen te zien en eigenlijk is op een paar personen na de harde kern nog in zijn volledigheid aanwezig. Een beetje als thuiskomen, eigenlijk.
De volgende ochtend bakte ik meteen de eerste taart, want er was iemand jarig, en die middag kookte ik. 's Avonds was er een 'talk'/lezing van de directeur over negatieve negativiteit (dat is mogelijk, ja) en zo is de dag best snel om.
Gisterochtend zaten we met iedereen een halve nyntun (= volle dag van beoefening) wat dus neerkwam op afgewisseld zit- en loopmeditatie van 9 tot 1. Goed voor het groepsgevoel, iets minder voor je knieen.

Op het moment is het nog vrij rustig hier. We zijn geloof ik met een man of 30 en zaterdag tot maandag gaat het overgrote deel daarvan op de jaarlijksgerugkomende beachtrip. Opladen voor de zomer aan de oceaan zeg maar. Ik blijf met een klein groepje hier onder het motto: 'Geniet van je rust zolang het kan'.
Eind juni, begin juli gaan we al vrij snel richting de 150 personen en de hele maand augustus rond de 300. En dat is betrekkelijk intens. Mijn Head heeft bedacht dat ik in die tijd in de mainkitchen werk (we gaan drie keukens opzetten als het zo druk wordt) wat betekend: koken voor een man of 220. Voordeel daarvan wel is dat alles met chopsticks gegeten moet kunnen worden en hele ingewikkelde dingen dus automatisch afvallen. Het komt vast goed, denk ik.

Volgende week komt mijn pinda hierheen met As en daar kijk ik erg naar uit. Had ik jullie al verteld dat ze hier uiterst goede cappuchino, au lait en koffie verkopen in het cafeetje, naast de boutique?
Keep that in mind en dan wordt die tent echt wel minder erg!

Verlichtende groetjes,
Anne :)

  • 11 Juni 2009 - 09:04

    Fredy:

    Hi Schat allereerst gefeliciteerd met de verjaardag van de pinda. Ik hoop dat jullie alle drie heel veel plezier zullen hebben alhoewel ik nu minder jaloers ben want het enige dat ik in mijn bed wil vinden praat en gebruikt de WC heel veel liefs en sterkte met de UFO's

  • 11 Juni 2009 - 09:17

    Peanut:

    ja onweerstaanbaar natuurlijk die kofiie en ik ben dol op Marsmannen!!! (lees UFO???) knoef

  • 11 Juni 2009 - 09:28

    I.Mandy Iel:

    dat is spannend. een naaktslak. die windt er ook geen doekjes om. ik denk dat ze in jou de grote kleine pissebed zien die je nog gaat worden. geef het nu maar gewoon toe. ze gaan je de fijne kneepjes van het insectenleven alvast leren. jammer dat pissebedden niet kunnen vliegen. ach, ja misschien word je dan wel de eerste vliegende pissebed. ofzooo. juist. je bent tenslotte de grote kleine pissebed dan, da's nie niks.

    ik hou het ook eens kort voor de verandering, laat ik eens ruimte over voor anderen.

    dus alle geluhuk en liehiefs en hou het rustig!

  • 11 Juni 2009 - 10:16

    Roon-EI:

    Heej daar Anne!

    Leuk om jou blog weer eens te kunnen lezen!! :D
    want tot 3 dagen geleden was ik in het hotel, waar internet van school kapot was, en je dus alleen heel duur internet kon kopen !

    Maar ik ben wel een beeetje jaloers op je goede cappuchino want ik mis dat zo erg hier! bestel je capu, krijg je een waterig bakje koffie met een paar belletjes schuimmelk :( Dus ben ik maar overggegaan op de espresso hier.. zit tenminste nog een beeetje smaak aan ;)

    Have fun!!
    X, Roon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Limoges

Dechen Chöling

Recente Reisverslagen:

20 Oktober 2009

OM GATE, GATE

19 September 2009

Storm voor de stilte

08 September 2009

Een laatste dag.

06 September 2009

When summer ends

18 Augustus 2009

Het regent zonnestralen
Anne

Actief sinds 10 Nov. 2008
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 53689

Voorgaande reizen:

01 September 2010 - 01 September 2015

Maastricht

07 Juli 2012 - 07 Augustus 2012

Orientation to the Indian health system

08 Juni 2009 - 19 Oktober 2009

Dechen Chöling

23 Maart 2009 - 23 April 2009

Dharamsala deel II

11 November 2008 - 11 December 2008

Dharamsala deel I

Landen bezocht: