Verhuizing en zo meer - Reisverslag uit New Delhi, India van Anne Marsman - WaarBenJij.nu Verhuizing en zo meer - Reisverslag uit New Delhi, India van Anne Marsman - WaarBenJij.nu

Verhuizing en zo meer

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

14 November 2008 | India, New Delhi

Allereerst: heel leuk alle reacties! Ik kan de bezorgdheid zeker begrijpen, maar ben 120 procent alert hier. Zolang ik berichtjes schrijf, gaat het goed, dus ik zal zoveel mogelijk schrijven! En voor mijn vriendinnetjes en alle andere die me misschien wel een keer willen spreken: Voor 5 euro heb ik je zeker een halfuur aan de lijn en jij/u betaald gewoon standaard Nederlands tarief (je hebt van die belwinkels hier waar je via internet kan bellen). Lijkt me dus heel mooi en hierbij nodig ik iedereen uit me te mailen indien een beldate je aantrekkeijk lijkt!

Maar goed, een verhuizing dus. Vanochtend ben ik eerst met Maria naar haar Tibetaanse dokter gelopen. Een wandeling van zo'n 45 minuten die niet alleen voor mijn knieen vervelend is. De wegen zijn hier erg slecht en lopen erg stijl. Daarnaast zit er ook minder zuurstof in de lucht, waardoor je betrekkelijk snel loopt te hijgen. En dat in mijn topconditie...
Eenmaal weer terug zijn we weer gaan ontbijten bij Lhamo's (yoghurt!!) en daar overhoorde ik het gesprek van een vrouw die vertelde dat er gisternacht iemand had geprobeerd in te breken in haar kamer. Laat die vrouw nou in hetzelfde hotel zitten als ik. Mijn besluit om daar te vertrekken was dan ook meteen gemaakt en op aanraden van Maria informeerde ik bij Yellow Guesthouse naar een kamer. Ze liet me een twee persoonskamer zien, een stuk kleiner dan waar ik in heb gezeten, maar zo groot ben ik tenslotte zelf ook niet. Twee bedden, een kast, een tafel, een raam, een lamp en elektriciteit. Toilet en douche (een normale!)op de gang. Kosten? 150 rupees (2,50) per nacht. Kijk, dat zijn mooie prijzen. In het Green Hotel (vond de kleur toch al niks) betaalde ik 800 rupees per nacht, bijna 10 euro verschil, en de luxe hoef ik toch niet. Dus, een volksverhuizing naar het gele huis met normale douche.
Ik pakte mijn spullen in, vertelde de receptie dat ik er van door ging (ik geloof dat ze het niet erg leuk vond) betaalde de twee nachten en weg was ik. Aan mijn hotel geen polonaise!

Inmiddels ben ik dus in een nieuwe kamer gezetteld, de staf is aardig en het voelt wel goed. En anders ben ik zo weer pleite. Keuze zat hier!
Heb net mijn thuisfront een tijd aan de telefoon gehad, altijd fijn om ze even te horen en te spreken en bovendien ook om Nederlands te praten. Gister begon ik per ongeluk in het Nederlands tegen Maria, die me nogal verward aan keek. Ohja...
We gaan straks lunchen (bij Lhamo's, oh yeah) en dan krijg ik vanmiddag een massaaaage van Maria's student. Nou hou ik helemaal niet van massaaage (aan mijn lijf ook geen polonaise), maar ze wil het nogal graag en dan steun ik ook weer een goed doel. Vooruit dan maar weer.
Daarna ga ik een uurtje Engels kletsen met een Tibetaan en vanavond draait er een film/documentaire in een cafeetje waar ik denk ik wel heen ga.

Zo dus, ongeveer.
Houdt U allen haaks, dan doe ik het ook!

Liefs :)


  • 14 November 2008 - 07:46

    Myrt:

    Gelukkig dat het nog goed met je gaat :) Wat een leven hebt je daar... Gelukkig dat je nu in een hotel zit met een douche. Ook wat fijner voor je omgeving :p Ik ben echt heel erg voor een beldate!!! ALSJEBLIEFT ZULLEN WE BELLEN!? Mis je en lijkt me leuk je even te spreken. Ik moet zo naar school (doe dit even snel tussendoor) Ik zal je later op de dag even een uigebreidere reactie sturen. Ben blij dat je nog leeft en dat je goed op jezelf past. We will talk later! Knuf Myrt

  • 14 November 2008 - 08:35

    I.M.:

    het leeft nog steeds!:D
    de grootste onrustgedachtes heb ik laten varen. dus ik ben weer voor rede vatbaar. meer dan zeer of gewoon heeel fijn dat het goed gaat en dat je straks honderdduizend ervaringen rijker bent die je niet zo snel met de gewone burger deelt. want het is wel zeer bijzonder enzo. zo wordt je wel heel interessant! woeiii, een massaaage! mocht het niet fijn zijn roep dan gewoon 'avera madera allo allo'. uhh juist. een beldate. dat zou ik zeker wel willen proberen! als je maar in je voorhoofd houdt dat ik schriftelijk vele malen beter ben dan mondeling. maar dan weet ik ook weer zeker dat je echt zelf je berichtjes typt en niet iemand die je alles ontnomen heeft en zelfs je identiteit:p dit gaat weer nergens over. dus doe maar bellen dan zullen we zien!
    alle liefs en alles wat je wil.

  • 14 November 2008 - 15:38

    Yommie Weer:

    jeeeezzzzz, ik dag al die does dat is niks, maar dan ook nog tuig erbij, das arremoe.
    En dat is met roepies niet nodig. wat goed dat je meerdere keuzes hebt van verblijfplaats dan he?
    Ik geloof dat het wel een hele ervaring is hoor dat india???
    Mams en ik zijn net bij M voetjes geweest, zij heeft al onze NY verhalen aangehoord, en vond het natuurlijk een geweldige prestatie.
    Nou ja de india challenge komt ook goed ik voel het, je bent lekker bezig, en naast alert zijn vergeet niet te genieten. Oh ben blij dat je nog ff mag klessen, hoelang kan je straks niet mee praten?
    dikke kus uit miezerig maar heerlijk Holland.
    En een dikke lik van Y.O.S.


  • 14 November 2008 - 19:05

    Oma Marsman:

    lieve Anne,
    Ik heb al je berichten gelezen en je hebt al heel wat ervaringen opgedaan maar je staat je mannetje wel goed van je hoor,leuk elke dag wat van je te lezen.Doe voorzichtig en wens je veel sterkte.Hart.groetjes en veel liefs van oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

Dharamsala deel I

Recente Reisverslagen:

14 December 2008

Is ze weer

11 December 2008

We zijn er bijna, we zijn er bijna!

09 December 2008

In het hol van de leeuw

08 December 2008

So long, vaarwel

07 December 2008

Tashi Delek!
Anne

Actief sinds 10 Nov. 2008
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 53732

Voorgaande reizen:

01 September 2010 - 01 September 2015

Maastricht

07 Juli 2012 - 07 Augustus 2012

Orientation to the Indian health system

08 Juni 2009 - 19 Oktober 2009

Dechen Chöling

23 Maart 2009 - 23 April 2009

Dharamsala deel II

11 November 2008 - 11 December 2008

Dharamsala deel I

Landen bezocht: