So long, vaarwel - Reisverslag uit New Delhi, India van Anne Marsman - WaarBenJij.nu So long, vaarwel - Reisverslag uit New Delhi, India van Anne Marsman - WaarBenJij.nu

So long, vaarwel

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

08 December 2008 | India, New Delhi

Vanochtend eerst een rondje tempel gedaan, toen ontbeten met mijn Tibetaan, de laatste dingen met Dolma geregeld (Pela kan morgen naar haar nieuwe kamer!), gelunched met mijn Tibetaan, mijn koffer vast ingepakt (iets te veel boeken?) en een beetje knock out liggen wezen op mijn bed.
Morgen vertrek ik hier om 12 uur naar de luchthaven in Dharamsala. Daar vlieg ik dan om 4 uur naar Delhi, om daar vervolgens rond 6 uur aan te komen. Als het goed is kom ik daar een beste man tegen die mij naar mijn hotel brengt, gelukkig geen vijf sterren. De dag daarop bivakeer ik denk ik in mijn hotelkamer, want het lijkt me niet een heel fijn plan om alleen op stap te gaan. Donderdagochtend ga ik tenslotte rond 6 uur weer richting luchthaven, om daar het security circus aan de lijve te ondervinden. Ik las vanochtend dat alle passagiers door een zesdelige controle moeten. Dat kan wel een tijdje gaan duren dus.
Vlucht 5 uit 6 naar Helsinki vindt dan als het goed is om 11.05 uur plaats, alwaar ik nog vijf uurtjes wacht op vlucht 6 uit 6 naar Hollanda!
In het kort komt het hier op neer: ik vlieg morgen naar Delhi, breng daar 1,5 dag door en vlieg donderdag weer naar huis om rond 10 uur 's avonds aan te komen.

De eerste sneeuw ligt op de bergen, de eerste criminaliteit (in de vorm van twee afgebrande motors, een auto en winkel) sinds ik hier ben is een feit en het gemis heeft ook wel bijna z'n toppunt bereikt. Time to go home, dus :)
Ohja, mijn hotel in Delhi heeft internet, dus tot dan!

  • 08 December 2008 - 15:58

    I.M. En Spinvis:

    goeie reis
    je hebt nu geen gewicht
    astronaut
    ga sneller dan het licht

    de planeten zingen zacht
    van het wonder dat je wacht
    kijk niet om, ga steeds vooruit

    goeie reis en hou je haaks
    en kijk goed uit

    astronaut, als traan verzilverd kind
    astronaut, door duisternis omringd

    en als je soms verdwaalt
    ga rechtdoor en wees niet bang
    geef de liefde wat ze vraagt
    eet de vruchten die ze draagt
    kijk niet om ga steeds vooruit
    kijk niet om ga steeds vooruit

    goeie reis en hou je haaks
    en kijk goed uit!

    ze kijken niet meer achterom
    marcheren naar de horzion...

    en dit zingt je Tibetaan:
    we verdwijnen in stijl
    en de goochelaars en geesten
    kijken ons na
    we zien elkaar later weer
    op een dag
    jaren later op een steiger
    in de zon
    was het wat ik zei daarnet misschien
    of weet je het zelf ook niet precies

    in ieder geval
    we zien elkaar later
    dat is zeker
    en jij was weer goed
    dan is alles voorbij
    en dat we verdwenen
    en dat het sneeuwde
    de dagen daarna
    weet niemand meer van
    en ik was je man

    mooi he.

    hier kan je ook 'haar' en 'Veia' van maken maar dan slaat die 'lijst' weer nergens op:
    zijn glimlach maakt het zomer voor altijd
    Kijk maar op de lijst
    Ronnie gaat naar huis

    duizend scherven spiegelbeeld
    in alle rollen die ik speel
    duizend stemmen draaien rond
    in alle woorden die ik vond

    ik ben maar een pop van touw
    mijn ogen kralen van glas
    ik ben een kind ik ben duizend jaar
    in alle liedjes die ik was

    over mij voor jou:
    ze deed een poging tot bidden
    heel oprecht zonder meer
    zo echt zo op haar knieën
    het zag er reuzengoed uit
    het was goed geprobeerd

    en vanavond een nieuwe maan
    dan gaan de eerste lichten aan

    ze doet alleen maar wat ze wil
    het lijkt wel of alsof ze twijfelt
    haar wegen zijn zo ondoorgrondelijk vandaag

    geachte dames geachte heren
    ik heb steeds getracht om
    eerlijk te proberen

    ik ben niet gek
    ik ben volstrekt niet gek
    ik ben helemaal niet gek
    ik ben een nagemaakte gek

    zo dat was het dan wel weer.

    alle liefs van I.M.

  • 08 December 2008 - 16:19

    Roos:

    heeele goede reis en wel voorzichtig doen he!!

    kus

  • 08 December 2008 - 18:06

    Roon_ei:

    zoo, lang onderweg! maarja vliegen is natuurlijk nooit erg (A)
    suc6 & reis-ze!
    xx

  • 08 December 2008 - 21:10

    Myrt:

    Lieve lieve Anne,
    Hele goede reis hou je taai! Al die security kom je heus wel door! Even lief knipperen met je ogen en dan maar hopen dat je niet net als je moeder in een glazen hokje eindigd :p Ach zolang je niet allemaal kopjes en ergere dingen hebt mee 'gestolen' komt alles wel op zijn pootjes terecht! Die vliegtijd is lang, maar als je het van de positieve kant bekijkt.... iedere minuut die je reist is 1 minuut dichter bij ons :)! Ik kan niet wachten! Die dag in je hotel kom je ook wel door. Lekkr uitslapen als je dat tenminste nog kan, daarna lekker op de computer! Weet je ik zou je echt aanraden op youtube de film cry of the snow lion te gaan kijken! Heel mooi, wel zielig. Je kan natuurlijk ook iets vrolijkers kijken, miss ook wel beter. In ieder geval dan lezen we morgen miss nog iets van je anders spreek ik je sowieso do!
    Allerdikste knuffel allertijden en een minstens zo dikke kus!
    XXX Myrt
    ps. Ik denk nog steeds aan je en mijn gemis van jou heeft inmiddels ook wel de hoogte van de mont everest bereikt :(

  • 09 December 2008 - 15:19

    Yommie:

    de kerst kaarten stromen binnen, dus is het tijd dat jij ook weer binnenstroomt. vlieg veilig en wel. dikke knuf voor onderweg

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

Dharamsala deel I

Recente Reisverslagen:

14 December 2008

Is ze weer

11 December 2008

We zijn er bijna, we zijn er bijna!

09 December 2008

In het hol van de leeuw

08 December 2008

So long, vaarwel

07 December 2008

Tashi Delek!
Anne

Actief sinds 10 Nov. 2008
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 53739

Voorgaande reizen:

01 September 2010 - 01 September 2015

Maastricht

07 Juli 2012 - 07 Augustus 2012

Orientation to the Indian health system

08 Juni 2009 - 19 Oktober 2009

Dechen Chöling

23 Maart 2009 - 23 April 2009

Dharamsala deel II

11 November 2008 - 11 December 2008

Dharamsala deel I

Landen bezocht: