Stap 1 - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Anne Marsman - WaarBenJij.nu Stap 1 - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Anne Marsman - WaarBenJij.nu

Stap 1

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

11 November 2008 | Finland, Helsinki

Ik ben een paar honderd kilometer; een vlucht; een half boek en een reis verder.
At tha very moment zit ik op een of andere primitieve computer die een godsvermogen kost een berichtje te typen, want wachten duurt nou eenmaal lang. De vlucht naar Helsinki (1 uit 3) duurde ongeveer 2 uur en verliep wel prima. De luchthaven is mooi en groot en ik vertoef hier tot een uur of 8, waarna ik door reis naar Delhi.

Hoe het gaat? Uitermate prima, alleen al omdat ik zo gelukkig was en ben met mijn lieve vriendinnetjes en hun aanwezigheid (en ook met de afwezige!) bij mijn tweede vertrek in een week tijd. De allerbesten, leuksten, liefsten. Mooi wel.
Niet echt eenzaam, omdat ik aan iedereen denk en weet dat sommigen ook vast aan mij zullen denken. Lichtjes in mijn hoofd en hart, waar ik ook ga...

Het boek wat ik sinds Schiphol lees en tegen de tijd dat ik in Delhi aankom uit is, kreeg ik van mijn surrogaat mama in New York. Meisje met negen pruiken, van Sophie van der Stap. Het 21jarige meisje dat kanker krijgt en dat geloof ik keihard gaat overwinnen. Het is ontroerend, humoristisch, intrigerend, inspirerend, knap, sterk, dapper en nog heel veel meer. Wat mij betreft een aanrader!

Ik ga me zo maar weer eens verplaatsen. Wachttijd in Delhi gaat een uur of 7 bedragen, dus wellicht het volgende bericht uit Delhi!

Dikke doei :)


  • 11 November 2008 - 15:22

    Je Echte Mams:

    zie ineens op mijn werk dat je in helsinki bent aangekomen!!doet wel goed, want ik moet stiekem aldoor denken, waar is ze nu!.nl!dag bolletje dan! xxxx

  • 11 November 2008 - 15:24

    Roos:

    heej annemans,

    ben blij om te horen dat u nog in het land der levenden bent;p nog veel plezier de komende ...uur

    kus xx roos

  • 11 November 2008 - 15:33

    Myrt:

    Nice om te horen dat je veilig in Helsinki bent aangekomen, nu de rest van de reis nog! Mooi dat je er zo blij en happy van wordt, dat we aan je denken en je zijn komen uitzwaaien. Want ik val zeker onder diegenen die aan je denken en deze weblog actief zullen volgen. Ik weet niet in hoeverre je deze berichtjes leest, maar vast wel een keer. Nog een goede reis!
    Dikke kus Myrt

  • 11 November 2008 - 16:58

    Rony:

    olaazz,
    klinkt goed! :)
    have fun met je reis naar delhi,, ook al moet je wachten, je weet je vast wel te vermaken hea
    xx

  • 11 November 2008 - 17:51

    Erica:

    He anne,

    Ik dacht al, niet meer elke dag even checken of je weer iets bijzonders hebt meegemaakt en dit op geschreven. De marathon zit er op wat een top prestatie!! En nu weer een volgende uitdaging. Gelukkig heb je me blij gemaakt ik kan je nog steeds volgen kunnen we elke werkdag het over je belevenissen hebben.
    Doe voorzichtig en kom heel weer terug en vooral geniet.

    Dikke kus erica

  • 11 November 2008 - 20:18

    I.M.:

    jezus...en of ik aan je denk...niets anders...het lijkt wel een obsessie;) nee maar echt...je moest eens weten...goden...ik bid en hoop want jeee heee het is toch wel ver en lang...maar goed ook mooi...voor jou en daar ben ik dan heel gelukkig om:) en diep van binnen weet ik dat je je haaks houdt en dat alles goed gaat omdat ik er natuurlijk altijd ben al zie je me niet:p want echt waar is dat. ooh ooh ooh. woorden te kort. dan nog even een regeltje van Eva de Roovere omdat die ook wel mooi kan schrijven.
    'en daarom huil ik met de wolven in het bos en op het eind laat ik je, laat ik je....' en daar stopt ze dan. en dan denk ik altijd 'niet meer los'. want je bent een deel van ons duo. want vandaag zei een meisje van m'n studie 'dan kunnen we een schrijversduo worden' en toen dacht ik 'DIKKE DOEI, ik heb al een schrijfpartner!'. en nou ja, ik hou van jou, gekke kleinert! zoals H.P. altijd zegt. en dan voeg ik nog toe 'heel veel'. maar goed dat wist je al. en denk erom als er enge mannen zijn zet je meteen die hoed op! en desnoods knip je je haar maar af dan wordt je al snel meneer genoemd weet ik uit ervaring. dit was dan wel weer genoeg aandacht. in stille devotie en afwachting van je volgende bericht!
    alle liefs en heel veel meer en keer op keer!

  • 11 November 2008 - 20:55

    Monique:

    Anne, het verbaast mij ook helemaal niks dat jij de hele wereld aan het rondreizen bent. Ik heb net je verhaal over de marathon gelezen en de rillingen liepen me letterlijk over de rug. Geweldig mooi beschreven! Zo intens, ik zou er haast zelf van willen gaan trainen;)

    En nu dus weer verder reizen, met jouw ontdekkingsreis naar de wereld. Groot gelijk heb je. Studeren is ook leuk, maar je verdoet je tijd alleen maar met al dat bier drinken;)

    Heel veel plezier en ik zal absoluut jouw site in de gaten houden!

    Liefs, Monique

  • 13 November 2008 - 10:01

    Je Tante:

    wauw Anne,
    je bent alweer vertrokken lees ik, nou website maar onder favorieten geplaatst aangemeld met email voor als je nieuwe berichten plaatst.
    Wat ontzettend leuk dit om je zo via het web te volgen.
    Geniet er maar lekker van en doe je ding.
    En.... wees voorzichtig!
    We zullen je missen
    liefs marcel, carla, jorden en roy dikke kus en dikke doei!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Helsinki

Dharamsala deel I

Recente Reisverslagen:

14 December 2008

Is ze weer

11 December 2008

We zijn er bijna, we zijn er bijna!

09 December 2008

In het hol van de leeuw

08 December 2008

So long, vaarwel

07 December 2008

Tashi Delek!
Anne

Actief sinds 10 Nov. 2008
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 53690

Voorgaande reizen:

01 September 2010 - 01 September 2015

Maastricht

07 Juli 2012 - 07 Augustus 2012

Orientation to the Indian health system

08 Juni 2009 - 19 Oktober 2009

Dechen Chöling

23 Maart 2009 - 23 April 2009

Dharamsala deel II

11 November 2008 - 11 December 2008

Dharamsala deel I

Landen bezocht: