Gaat ze weer. - Reisverslag uit Hoofddorp, Nederland van Anne Marsman - WaarBenJij.nu Gaat ze weer. - Reisverslag uit Hoofddorp, Nederland van Anne Marsman - WaarBenJij.nu

Gaat ze weer.

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

25 Januari 2009 | Nederland, Hoofddorp

En hoewel ik het hier echt wel naar me zin heb en mijn helden echt wel mis en soms ook echt wel eens denk 'waar ben ik nu dan weer mee bezig?', ga ik toch maar weer op reis. Morgen neemt deze kleine meid de Thalys naar Paris, om vanaf daar een dikke 12 uur in de lucht te hangen richting Mexico City. Daar woont namelijk, verrassing, een boeddhistisch vriendinnetje én arriveert een paar uur na mij ook nog mijn en ons boeddhistische vriendinnetje uit Stockholm. En met de samenkoming van deze Mexicaanse, Zweedse en Hollandse is een soort van boeddhistische drie-eenheid na bijna twee jaar dan reunited. Wij hebben elkaar namelijk twee zomers geleden in Dechen Chöling ontmoet, waar Tania (Mexicaanse) en ik kookten en Elisabeth (Zweedse) de Head of kitchen was. En dat was dus echt wel feest.

Anyway, ik ga dus naar Mexico, verblijf daar 12 dagen met de hierboven beschreven personen, kom vervolgens terug om keihard centjes te gaan verdienen en dan vlieg ik ergens in maart weer uit naar India, om tenslotte na terugkomst uit dat gekke land vijf maanden mijn heil te gaan zoeken in Dechen Chöling, France.
En geloof me echt maar dat ik het hier hartstikke naar m'n zin heb en mijn helden echt wel mis en best ook wel eens denk 'waar ben ik nu dan weer mee bezig?'. Ik denk alleen wel eens... Misschien moet ik zo vaak van je gaan, dat missen dromen blijkt te zijn, en huilen hart gelach wordt, en je alleen in mijn ziel nog kan bestaan...

Arriverdeci!

P.S. Meer gekkigheden volgen indien internet beschikbaar!

  • 25 Januari 2009 - 18:01

    Erica:

    He Anne!!!

    Daar ben je dan weer, we kunnen je weer volgen via het internet wat een feest.
    Jammer dat je alweer gaat voor ons maar, super tof voor jou.
    Geniet zou ik zeggen en als je terug bent dan wachten er weer lieve "oude" mensjes op je in de mool.
    Dag kanjer tot gauw.

    Liefs eer

  • 26 Januari 2009 - 07:46

    I.M. (jaaahaaa):

    ook al denk ik ook wel eens: 'waar is ze verdomme nu weer mee bezig?' en moet ik dan verdomme steeds weer missen, is het toch een goede om voluit I.M. te zijn. en zo is het leven. en dat je maar aan het kruispunt denkt. want hoeveel meer je er ook gaat kruizen dan ik, kom asjeblieft voor mijn einde of het jouwe nog eens langs mijn hutje aan de snelweg. dan zal ik boeken schrijven opdat je overal kunt zeggen: 'zeg, weet je, mijn naam is Veia, gekke Veia, en ik ken me toch een waanzinnig gekke schrijfster' en dan noem je m'n naam en voor je het weet is mijn hutje een villa. wat ik niet wens overigens. voor je het weet staan er waar altijd lekkend hutjes zijn geweest, mooie stevige huizen.

    dus als jij je maar overal en nergens vermaakt. en niet teveel in die donkere nachten blijft hangen, dat is nergens voor nodig, dan ga ik mijn spierpijnlijke lichaam eens laten leiden door schoenen die harder kunnen dan ik hebben kan.

    wellicht tot op een hill...

    zeer veel liefs of alle en hou je haaks,

    I.M. je verdomde fan.

    oja, ik neem geen genoegen met alleen in je ziel bestaan. dat je het even weet. en en is altijd beter dan of of. altijd meer altijd meer altijd meer. men wil altijd meer.

  • 06 April 2009 - 13:44

    Leni Schaefers:

    Hidihi Anne Gemoeds*rust*reflectie*bezinning*echtheid*eenvoud*diepgang*identiteit benadrukken met ongewone ervaringen.Eigenlijk is het bizar: duizenden kilometers reizen,honderden euro’s uitgeven,tientallen dagen opofferen om ‘terug te komen bij jezelf’.Moet je weggaan om bij jezelf, mystieke ervaringen en spirituele inzichten te vinden?
    Zeker wel, goed beschouwd wordt mede daardoor de sluier tussen het aardse en het bovenaardse steeds dunner.Thuis heb je al snel de neiging om in bestaande structuren te blijven zitten,terwijl je op reis een ander stuk van jezelf de ruimte kunt geven.In vreemde streken, met andere gebruiken en ander zonlicht,zet je jezelf ook makkelijker tot andere gedachten.
    Je laat je sleetse, alledaagse zelf thuis achter en staat open voor nieuwe dingen.
    Zo ontdek je wel degelijk makkelijker verschillende kanten van jezelf.Hoe harder we rennen, hoe meer we werken en hoe drukker ons sociale leven is,hoe groter het verlangen
    onze dagen te gebruiken om alles op een rijtje tezetten.Steeds 'n‘kleine sabbatical’zullen we maar zeggen.Op zoek naar authenticiteit,roots, de natuur & afwisseling; steeds met andere ogen leren kijken en waarnemen.Het ene moment zoek je vermaak en comfort en het andere moment verdieping; afwisseling in die twee uitersten.
    Slijp je potlood om alle mooie herinneringen vast te leggen.
    happy days and cheers!:-))Leni & Henk Schaefers

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Hoofddorp

Dharamsala deel II

Recente Reisverslagen:

01 Mei 2009

Na vliegen komt lopen

24 April 2009

Home sweet home

22 April 2009

Met je leven

21 April 2009

Ode aan

20 April 2009

Warm hart
Anne

Actief sinds 10 Nov. 2008
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 53692

Voorgaande reizen:

01 September 2010 - 01 September 2015

Maastricht

07 Juli 2012 - 07 Augustus 2012

Orientation to the Indian health system

08 Juni 2009 - 19 Oktober 2009

Dechen Chöling

23 Maart 2009 - 23 April 2009

Dharamsala deel II

11 November 2008 - 11 December 2008

Dharamsala deel I

Landen bezocht: